V rámci meziročníkové spolupráce jsme letos již podruhé spojili ke společnému projektu žáky 4. ročníků a 6.B. Po projektu zaměřeném na spotřebu vody v krajině jsme tentokrát zvolili náročnější téma - jadernou energii. Žáci se v rámci projektu seznámili s přínosy i riziky jaderné energie a následně se pokusili navrhnout plánek města, kde by stála jaderná elektrárna. Na stavby měli předem stanovený rozpočet a veškeré stavby museli zanášet do čtvercové sítě. Každý žák zastupoval jednu zájmovou skupinu, a tak bylo při stavbě potřeba značného vyjednávacího umu.
Děti tak zažily nejen projektové vyučování, ale také praktickou lekci z finanční gramotnosti, občanské výchovy a týmové spolupráce. Učili se argumentovat, naslouchat a rozhodovat se s ohledem na ostatní.
Z reakcí žáků:
- Překvapilo mě, že to bylo těžší než jsem čekala. Nejvíc mě zaujala tvorba mapy.
- Jsem rád, že jsme neprohráli a nikdo se nedostal do mínusu. Spolupráce s mladšími byla v pohodě.
- Překvapilo mě, že byl můj tým hodně pracovitý.
- Nejtěžší pro mě bylo zařídit, aby se ve skupině nehádali.
Překvapilo mě, že jsme tak kreativní.